5th Grade Health Education Information Letter

 Dear 5th Grade Families,

In partnerships with families, our MMSD Health Education curriculum aims to help students build the knowledge and skills necessary to promote and obtain optimal mental, emotional, social, and physical health and well-being. 


In fifth-grade Health Education, students learn how to make safe, healthy choices that support their physical, emotional, and social well-being. They practice communication, refusal, boundary-setting, and conflict-resolution skills while also exploring how family, peers, media, and the environment influence health. Students strengthen decision-making by comparing options, reflecting on outcomes, and setting goals to support lifelong wellness. They also develop advocacy skills to advocate for their health, seek reliable information, and utilize resources to support themselves and their communities. Below, you will find the units of instruction paired with the health topic, along with the corresponding student learning outcomes.  


Unit & Topic

Student Learning Targets

Accessing Information

School Safety, Body Safety, Health Literacy

  • I can describe health-promoting behaviors for the different dimensions of wellness.

  • I can identify which trusted adults I can turn to for help with various health situations.

  • I can name ways to stay safe and people who can help keep me safe.

  • I can ask an adult or the person in charge first before going somewhere, doing something, or accepting something from someone.

  • I can identify unsafe and unwanted touches. 

  • I can refuse and report unsafe and unwanted touches.

  • I can recognize when someone breaks the body parts rule.

  • I can refuse the touch and report to an adult.  

  • I can list the five different actions of the Standard Response Protocol and can respond safely to each action.

  • I can read scenarios and describe what I should do when a safety response protocol is called.

  • Human Growth & Development - Family Letters will be sent home 4th Quarter

  • I can demonstrate how to help create a safe, welcoming, and inclusive classroom for HGD instruction.

  • I can identify trusted adults in school and at home.

  • I can correctly identify at least two parts of the reproductive system and describe the function of those parts.

  • I can identify at least one reliable, accurate source of information about reproductive anatomy.

  • I can identify social, mental & emotional, and physical changes to the body during puberty.

  • I can describe how menstruation prepares the body for the potential to reproduce.

  • I can describe the process of human reproduction by identifying the correct order of steps involved in conception.

  • I can describe two ways to prevent HIV or STIs transmission.

  • I can understand what it means to give consent.

  • I can understand that sexual abuse and sexual harassment are never okay.

  • I can identify a trusted adult that I can talk to when I feel unsafe or uncomfortable.

Analyzing Influences

Healthy Eating

  • I can explain how various influences affect health and well-being.

  • I can determine the ways various influences affect the health and well-being of self and others.

  • I can explain how influences affect the health and well-being of people and communities in different ways.

  • I can use strategies and resources to manage influences that impact health and well-being.

Interpersonal Communication

Mental Health & Well-Being

  • I can list the skill cues for effective communication.

  • I can identify ways to express needs, wants, and feelings.

  • I can demonstrate care and empathy for self and others.

  • I can identify internal and external signs that one is experiencing different feelings or emotions.

  • I can demonstrate care and empathy for self and others.

  • I can demonstrate effective verbal and nonverbal communication skills to enhance health.

  • I can demonstrate self- and emotional-regulation skills.

  • I can demonstrate the ability to ask for assistance.

  • I can identify the signs and symptoms when a person may be at risk for harming themselves and when to seek help.

  • I can identify a parent, caregiver, or trusted adult to talk with about feelings.

  • I can demonstrate effective verbal and nonverbal communication skills to enhance health.

  • I can demonstrate care and compassion for self and others.

  • I can demonstrate how to effectively communicate empathy and support for others.

Decision Making

Medicine & Substance Safety

  • I can describe what nicotine is and how it affects the body.

  • I can explain the difference between wants, needs, and addiction and identify examples of each.

  • I can describe what nicotine is and how it affects the body.

  • I can identify the contents found within an e-cigarette and how those chemicals affect the body.

  • I can analyze how tobacco companies use marketing to trick young people.

  • I can describe how E-cigarettes affect the environment.

  • I can identify what stress is and how to cope with it in healthy ways.

Advocacy

Digital Safety

  • I can identify advocacy skills and strategies to support health and well-being.

  • I can describe digital citizenship and what it means to be a good digital citizen.

  • I can describe and apply strategies to use the internet safely, legally, respectfully, and responsibly.

  • I can understand the power of words and what I can do when cyberbullying happens.

  • I can demonstrate how to advocate for health and well-being.


If you have any questions regarding your student’s learning, please contact your student’s classroom teacher to discuss how best to support your student during Health Education instruction.


Sincerely,

Your Student’s Teacher



Estimadas familias de los estudiantes de 5o grado:

En colaboración con las familias, nuestro currículo de Educación de la salud del MMSD tiene como objetivo ayudar a los estudiantes a desarrollar el conocimiento y las habilidades necesarias para promover y mantener un estado óptimo de salud y bienestar mental, emocional, social y físico. 


En la clase Educación de la salud para estudiantes de quinto grado, los estudiantes desarrollan la capacidad de tomar decisiones saludables orientadas a cuidar su bienestar físico, emocional y social. Los estudiantes practican habilidades de comunicación, de rechazo, de establecimiento de límites y de resolución de conflictos, al mismo tiempo que exploran cómo la familia, los compañeros, los medios de comunicación y el entorno influyen en la salud. Los estudiantes fortalecen la toma de decisiones al comparar opciones, reflexionar sobre los resultados y establecer metas que apoyen el bienestar a lo largo de la vida. Asimismo, desarrollan habilidades de abogacía para defender su salud, buscar información confiable y utilizar recursos que les permitan apoyarse a sí mismos y a sus comunidades. A continuación, se presentan las unidades de instrucción vinculadas con el tema de salud correspondiente, acompañadas de los resultados de aprendizaje previstos para los estudiantes.  


Unidad y Tema

Los objetivos de aprendizaje de los estudiantes

Acceso a la información

Seguridad escolar, seguridad física y corporal y conocimientos de salud

  • Puedo describir conductas que promueven la salud en las diferentes dimensiones del bienestar.

  • Puedo identificar quienes son los adultos de confianza a los que puedo recurrir en distintas circunstancias relacionadas con la salud.

  • Puedo identificar estrategias para mantenerme seguro y a las personas que pueden ayudarme a estar seguro.

  • Puedo consultar con un padre o adulto a cargo antes de ir a algún lugar, realizar alguna actividad o aceptar algo de otra persona.

  • Puedo identificar toques inseguros y no deseados. 

  • Puedo rechazar y reportar toques inseguros y no deseados.

  • Puedo reconocer cuando alguien infringe la regla de las partes del cuerpo.

  • Puedo negarme a un contacto inapropiado y comunicarlo a un adulto de confianza.  

  • Puedo identificar las cinco acciones establecidas en el Protocolo de Respuesta Estándar y aplicar la respuesta segura correspondiente en cada situación.

  • Puedo analizar distintas situaciones y explicar la respuesta que corresponde aplicar cuando se activa un protocolo de respuesta de seguridad.

  • Crecimiento y desarrollo humano - Las comunicaciones dirigidas a las familias se enviarán a casa en el cuarto trimestre escolar

  • Puedo demostrar cómo contribuir a crear un salón de clases seguro, acogedor e inclusivo para la enseñanza de Crecimiento y desarrollo humano (HGD, por sus siglas en inglés).

  • Puedo identificar los adultos de confianza que se encuentran en la escuela y en el hogar.

  • Puedo identificar correctamente al menos dos partes del sistema reproductor y describir la función de esas partes.

  • Puedo identificar al menos una fuente confiable y precisa de información sobre la anatomía reproductiva.

  • Puedo reconocer los cambios sociales, psicológicos, emocionales y físicos que ocurren en el cuerpo durante la pubertad.

  • Puedo describir cómo la menstruación prepara al cuerpo para la posibilidad de reproducirse.

  • Puedo explicar el proceso de la reproducción humana mediante la identificación secuencial de las etapas que llevan a la concepción.

  • Puedo describir dos formas de prevenir la transmisión de VIH o de otras infecciones de transmisión sexual (ITS).

  • Puedo entender lo que significa dar consentimiento.

  • Puedo entender que el abuso y el acoso sexual nunca son aceptables.

  • Puedo identificar un adulto de confianza con el que pueda hablar cuando me sienta inseguro o incómodo.

Análisis de influencias

Alimentación saludable

  • Puedo explicar cómo distintas influencias afectan la salud y el bienestar de una persona.

  • Puedo explicar cómo las influencias afectan la salud y el bienestar propio y de los demás.

  • Puedo explicar cómo las influencias afectan de distintas maneras la salud y el bienestar de las personas y las comunidades.

  • Puedo utilizar estrategias y recursos para manejar las influencias que afectan la salud y el bienestar.

Comunicación interpersonal

La salud mental y el bienestar

  • Puedo enumerar las claves de las habilidades para una comunicación efectiva.

  • Puedo demostrar maneras de expresar necesidades, deseos y sentimientos.

  • Puedo demostrar cuidado y empatía hacia mí mismo(a) y hacia los demás.

  • Puedo identificar las señales internas y externas que indican que una persona está experimentando diferentes sentimientos o emociones.

  • Puedo demostrar cuidado y empatía hacia mí mismo(a) y hacia los demás.

  • Puedo demostrar habilidades efectivas de comunicación no verbal para mejorar la salud.

  • Puedo demostrar habilidades de autorregulación y de regulación emocional.

  • Puedo demostrar la habilidad de pedir ayuda.

  • Puedo identificar las señales y los síntomas que pueden indicar que una persona está en riesgo de lastimarse y reconocer cuándo se debe buscar ayuda.

  • Puedo identificar a un padre, madre, cuidador o adulto de confianza con quien hablar sobre mis sentimientos.

  • Puedo demostrar habilidades efectivas de comunicación verbal y no verbal para mejorar la salud.

  • Puedo demostrar cuidado y empatía hacia mí mismo y hacia los demás.

  • Puedo demostrar cómo comunicar en forma eficiente la empatía y apoyo a los demás.

Toma de decisiones

Seguridad relacionada con medicamentos y sustancias

  • Puedo explicar la diferencia entre deseos, necesidades y adicción e identificar ejemplos de cada uno de ellos.

  • Puedo describir lo que es la nicotina y cómo afecta al cuerpo.

  • Puedo identificar los contenidos que se encuentran en un cigarrillo electrónico y cómo esos químicos afectan al cuerpo.

  • Puedo analizar cómo las compañías tabacaleras usan el mercadeo para engañar a los jóvenes.

  • Puedo describir cómo los cigarrillos electrónicos afectan el medio ambiente.

  • Puedo identificar qué es el estrés y cómo afrontarlo de manera saludable.

Defensa o abogacía

Seguridad digital

  • Puedo identificar habilidades y estrategias de abogacía para apoyar la salud y el bienestar.

  • Puedo describir lo que es un ciudadano digital y lo que significa ser un buen ciudadano digital.

  • Puedo describir y aplicar estrategias para usar el Internet de manera segura, legal, respetuosa y responsable.

  • Puedo entender el poder de las palabras y lo que puedo hacer cuando ocurre el ciberacoso.

  • Puedo demostrar cómo abogar por la salud y el bienestar.


Si tienen preguntas sobre el aprendizaje de su hijo(a), los invitamos a ponerse en contacto con su maestro(a) de salón de clases para dialogar sobre cómo brindar el mejor apoyo durante la enseñanza de Educación de la salud.


Atentamente,

Maestro(a) de su hijo(a)



Nyob Zoo Txog Cov Yim Neeg Ntawm Qib 5,

Nyob rau kev koom tes nrog cov tsev neeg, peb cov ntaub ntawv kawm ntawm MMSD Feem Kev Kawm Kev Noj Qab Haus Huv npaj los pab cov me nyuam kawm ntawv tsim kev paub thiab cov kev txhawj uas tsim nyog muaj los txhawb thiab tau txoj kev nyab xeeb siab ntsws, txoj kev xav, kev sib raug zoo, thiab lub cev ntaj ntsug kev noj qab haus huv thiab kev noj qab nyob zoo kom zoo tshaj plaws.  

Nyob rau Kev Kawm Ntawm Kev Noj Qab Haus Huv rau qib tsib, cov me nyuam kawm ntawv yuav kawm ua cov kev xaiv uas noj qab haus huv los txhawb rau lawv lub cev ntaj ntsug, txoj kev xav hauv siab thiab txoj kev sib rau zoo. Lawv yuav xyaum kev sib txuas lus, kev tsis kam, kev teeb kev txwv thiab kev txawj daws teeb meem nrog rau kev tshawb xyuas seb tsev neeg, cov phooj ywg kawm ua ke, lub media thiab chaw ib puag ncig hloov kev noj qab haus huv li cas. Cov me nyuam kawm ntawv yuav ua kom lawv txoj kev txiav txim siab ruaj khov zog los ntawm kev sib piv cov kev xaiv, kev xav txog cov kev tshwm sim, thiab kev teeb hom phiaj los txhawb rau lawv lub neej txoj kev noj qab haus huv mus ntev. Lawv kuj yuav tsim cov kev txawj tawm suab rau lawv txoj kev noj qab haus huv, nrhiav cov ntaub ntawv tseeg tau, thiab siv lwm yam kev pab los pab lawv tus kheej thiab lawv lub zej zog.  Nyob rau hauv qab no koj yuav pom cov ntu kawm nrog rau cov nqe lus hais txog kev noj qab haus huv nrog rau cov kev kawm tau ntawm tus me nyuam kawm ntawv.  


Ntu Kawm & Nqe Lus

Me Nyuam Kawm Ntawv Cov Hom Phiaj Kawm Ntawv

Kev Ntsuam Xyuas Ntsiab Lus

Kev Ruaj Ntseg Ntawm Tsev Kawm Ntawv, Kev Ruaj Ntseg Ntawm Lub Cev, Kev Paub Txog Kev Noj Qab Haus Huv

  • Kuv qhia tau cov cwj pwm txhawb rau kev noj qab haus huv rau ntau seem txawv ntawm kev nyob nyab xeeb.

  • Kuv paub tus neeg laus twg yog tus ntseeg siab tau rau rau kuv tig mus nug kev pab txog tej yam tsam thawj ntawm kev noj qab haus huv. 

  • Kuv qhia tau cov hau kev kom nyob nyab xeeb thiab cov tib neeg uas pab tau kom kuv muaj kev nyob nyab xeeb. 

  • Kuv nug tau ib tug neeg laus los sis tus neeg saib xyuas ua ntej yuav mus qhov twg, ua tej yam, los sis txais tej yam los ntawm lus tus. 

  • Kuv paub cov kev kov uas tsis zoo thiab tsis xav tau. 

  • Kuv tsis kam thiab yuav qhia tej yam kev kov uas tsis zoo thiab tsis xav tau. 

  • Kuv paub thaum ib tug tib neeg twg tsis ua raws txoj cai hais txog tej yam ntawm lub cev. 

  • Kuv tsis txais qhov kev kov thiab yuav hais qhia ib tug neeg laus. 

  • Kuv qhia tau tsib yam kev ua txawv ntawm Tus Qauv Thaj Tsob thiab ua tau txhua qhov kev ua yam nyab xeeb lug.  

  • Kuv nyeem tau cov dab neeg thiab piav qhia seb kuv yuav ua dab tsi thaum hais txog ib tug qauv thaj tsob rau kev ruaj ntseg.  

  • Tib Neeg Txoj Kev Loj Hlob Thiab Kev Hloov Pauv - Tsab Ntawv Rau Tsev Neeg yuav raug xa los tsev nyob rau lub Quarter thib 

  • Kuv qhia tau seb yuav pab tsim ib chav kawm kom nyab xeeb, muaj kev txais tos, thiab koom ua ke rau HGD li cas. 

  • Kuv paub cov neeg laus ntseeg siab tau rau nyob rau tom tsev kawm ntawv thiab tom tsev. 

  • Kuv qhia tau tsawg kawg nkaus ob feem ntawm kev muaj me nyuam thiab piav qhia tau tias cov feem ntawd lub luag hauj lwm yog dab tsi.  

  • Kuv qhia tau tsawg kawg nkaus ib co ntaub ntawv/lus qhia uas tseeb thiab ntseeg tau txog kev muaj me nyuam ntawm lub cev.  

  • Kuv qhia tau cov kev hloov ntawm txoj kev sib raug zoo, kev noj qab haus huv hais txog lub hlwb thiab kev xav hauv siab thiab ntawm lub cev nyob rau lub sij hawm tiav nkauj tiav nraug. 

  • Kuv qhia tau seb cev ntas npaj lub cev li cas rau kev muaj me nyuam. 

  • Kuv qhia tau cov kauj ruam muaj me nyuam los ntawm tus txheej txheem tib neeg txoj kev muaj me nyuam. 

  • Kuv piav tau ob txog hau kev los tiv thaiv kev sib kis ntawm HIV los sis STI.

  • Kuv nkag siab tias kev muab kev tso cai txhais tau li cas. 

  • Kuv nkag siab tias kev kov yam tsis tso cai thiab kev ua/hais lus phem txog kev daj dee yog ib yam tsis yog lawm.  

  • Kuv paub ib tug neeg laus ntseeg siab tau rau uas kuv tham tau nrog thaum kuv muaj kev phom sij los sis tsis xis nyob. 

Txheeb Xyuas Cov Kev Hloov

Kev Noj Zaub Mov Zoo

  • Kuv qhia tau seb ntau yam kev hloov cuam tshuam rau txoj kev noj qab haus huv thiab kev nyob nyab xeeb li cas. 

  • Kuv txheeb tau cov kev hloov uas cuam tshuam rau txoj kev noj hauv huv thiab kev nyob nyab xeeb ntawm tus kheej thiab lwm tus.

  • Kuv qhia tau tias cov kev hloov cuam tshuam txoj kev noj qab haus huv thiab kev nyob nyab xeeb ntawm cov tib neeg thiab lub zej zog rau ntau txoj hau kev li cas.  

  • Kuv txawj siv tswv yim thiab lwm yam kev pab los tswj cov kev hloov uas cuam tshuam txoj kev noj qab haus huv thiab kev nyob nyab xeeb. 

Kev Sib Txuas Lus Nrog Lwm Tus

Kev Noj Qab Haus Huv Hais Txog Lub Hlwb Thiab Kev Nyob Nyab Xeeb

  • Kuv hais tau cov kev qhia rau kev sib txuas lus zoo. 

  • Kuv paub cov kev los nthuav qhia kuv cov kev xav tau, kev xav muaj thiab kev xav.  

  • Kuv qhia tau kev hlub tshua thiab kev to taub luag siab rau tus kheej thiab lwm tus.

  • Kuv paub cov kev qhia nyob rau sab huav thiab sab nraud ntawm ib tug neeg uas tab tom ntsib ntau yam kev xav txawv.  

  • Kuv qhia tau cov kev txawj sib txuas lus zoo uas siv lus thiab tsis siv lus los txhawb rau kev noj qab haus huv.  

  • Kuv qhia tau cov kev txawj los tswj tus kheej txoj kev xav.  

  • Kuv nthuav qhia tau lub peev xwm los nug kev pab. 

  • Kuv paub cov kev qhia thiab cov yam ntxwv thaum ib tug tib neeg ua mob rau nws tus kheej thiab thaum twg yuav tau mus nrhiav kev pab. 

  • Kuv paub ib leej niam leej txiv, ib tug neeg saib xyuas los sis ib tug neeg laus ntseeg siab tau rau los tham txog cov kev xav. 

  • Kuv nthuav qhia tau kev txhawj xeeb thiab kev hlub tshua rau tus kheej thiab lwm tus. 

  • Kuv nthuav qhia tau seb yuav sib txuas lus kom zoo li cas thiaj muaj kev to taub luag siab thiab kev txhawb nqa rau lwm tus. 

Kev Txiav Txim Siab

Tshuaj Noj Thiab Kev Ruaj Ntseg Ntawm Tshuaj 

  • Kuv qhia tau tias nicotine yog dab tsi thiab seb nws yuav cuam tshuam lub cev li cas. 

  • Kuv piav tau qhov txawv ntawm kev xav muaj, kev xav tau thiab kev tiv thiab paub cov qauv piv txwv rau txhua qhov.  

  • Kuv paub cov khoom nyob rau ntawm tus e-cigarette thiab seb cov chemical ntawd yuav cuam tshuam lub cev li cas. 

  • Kuv paub xyuas seb cov tuam txhab uas ua tobacco siv kev qhau xa nas los dag ntxias cov tub ntxhais hluas li cas. 

  • Kuv qhia tau tias cov E-cigarette hloov ib puag ncig li cas. 

  • Kuv paub tias kev ntxhov siab yog dab tsi thiab kuv yuav tswj rau cov kev yam noj qab haus huv li cas.

Kev Tawm Suab

Kev Ruaj Ntseg Ntawm Digital

  • Kuv paub cov kev txawj ntse thiab cov tswv yim los tawm suab pab rau kev noj qab haus huv thiab kev nyob nyab xeeb. 

  • Kuv piav tau txog kev yog ib tug pej xeem siv digital thiab seb kev yog ib tug pej xeem siv digital zoo txhais tau li cas. 

  • Kuv piav thiab siv tau cov tswv yim los siv internet yam ruaj ntseg, yam raws cai, yam muaj kev hwm, thiab yam muaj kev thaj tsob. 

  • Kuv to taub lub hwj chim ntawm cov lus thiab kuv ua tau dab tsi thaum muaj kev thab plaub hauv online tshwm sim. 

  • Kuv nthuav tau seb yuav tawm suab li cas rau kev noj qab haus huv thiab kev nyob nyab xeeb.


Yog koj muaj tej yam lus nug hais txog koj tus me nyuam txoj kev kawm, thov hais mus rau koj tus me nyuam tus xib fwb qhia ntawv los sib tham seb yuav txhawb koj tus me nyuam kawm ntawv kom zoo tshaj plaws li cas nyob rau lub sij hawm qhia Kev Kawm Kev Noj Qab Haus Huv.


Lus Meej Tseeb,

Koj Tus Me Nyuam Kawm Ntawv Tus Xib Fwb




Comments

Popular posts from this blog

What's Up in 5th Grade? Week #1

What's Up in 5th Grade? Week #3

Standard Response Protocols--Next Week